dilluns, 3 de març del 2008

Mañana más, señores

Demà és la segona tungada (i última) dels debats ZP-Rajoy, Rajoy-ZP. Jo me'l miraré interessat.

M'agradi o no, m'afecta. És cert, hi ha moltes coses que m'afecten a la vida i no les puc seguir totes, però una que donen a la tele la veuré!!

Per aquell que pensi coses com "no m'interessa perquè Catalunya no hi està representada", o bé "a mi la política no m'importa", li diria: al primer que el món no s'acaba a Catalunya, i al segon que faria bé de preocupar-se'n.

D'altra banda, cap dels dos va tenir una gran actuació dilluns passat. ZP va deixar escapar alguna oportunitat de deixar en Rajoy sense raonaments, i mira que ja en té poquets normalment...
Sincerament, d'en Rajoy no n'esperava massa. És un home de discurs pobre i sense ritme, només a vegades té alguna sortida divertida que sorprén gratament.

Dels catalans se'n salven poquets també. La morsa republicana parla molt bé, però a vegades (massa sovint) si li en va la castanya i en deixa anar alguna de preocupant. El clenxinat Mas té un català perfecte i un posat excel·lent; el problema és que es preocupa massa de coses que a la gent no li preocupen el més mínim: començant per la casa gran del catalanisme. El Montilla no és un gran orador, és ben clar, però el poc que diu s'entén, com passa amb l'Herrera, tot i que l'últim a vegades sembla que vingui dels Telettubies.

Em podré comprar un pis en un futur? Notarem els ciutadans les dificultats econòmiques mundials? Trobarem feines de qualitat? L'estat del benestar fins quan durarà?

Deixem-nos de si país, estat federal, comunitat foral o independència. Les meves necessitats bàsiques no quedarien cobertes en el cas de solucionar aquests problemes. Solucionem el que va primer, i després ja tindrem temps de posar "la guinda" al pastís, si la gent ho vol.
Perquè d'aquí surt una nova qüestió: deixarien de tocar la pera els independentistes si es fes un referèndum a Catalunya i sortís NO??

Em temo que no. Argüirien que hi ha molts immigrants que han desvirtuat el resultat o alguna cosa així. O potser que la ciutadania encara no es troba prou preparada i no té prou cultura democràtica...

Perquè, teniu clar que sortiria que no, veritat?