diumenge, 28 de novembre del 2010

Eleccions al Parlament: CiU guanya...el PP també

Avui toca nit electoral. Escric aquest post en mode live (concretament amb un 40,3% escrutat).

Les conclusions són diverses. CiU guanyarà ampliament. S'ha castigat molt fort al tripartit. L'independentisme retrocedeix. El PP puja de manera potent (jo diria preocupant). Plataforma per Catalunya tindrà presència al Parlament???

Em sembla molt normal que es castigui el tripartit, encara que només sigui per afavorir la rotació al poder. Però em preocupen alguns punts.

Com pot ser que Catalunya voti al PP, un partit que té una actitud contrària a pràcticament qualsevol cosa que tingui a veure amb els catalans? És l'economia l'únic factor que ho explica? Jo crec que no.

Espero que no sigui veritat i PxC no entri al Parlament. Si finalment entra, jo ja no reconec el país on visc...és vergonyós.

Qui vota a C's? Algú sap què defensen?

CiU és una força catalana i, tot i que no els hagi votat, me n'alegro en part que en Mas pugui ser el nou President. Espero que no traeixi a tot aquells que l'han votat i no pactin amb el PP. Seria un error. No només perquè molts que l'han votat varen votar el PSC en el passat, sinó també perquè crec que el votant pur de CiU (algun n'hi ha) no ho vol.

Més valoracions aviat...